[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk,
systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
Studiemodulet indeholder et 3 måneders feltarbejde. Den selvvalgte felt kan vælges inden for et bredt spektrum af felter (fra hverdagslivet, institutioner, organisationer m.m.), hvor pædagogiske forhold forekommer. Felten kan være lokaliseret såvel i Danmark som i udlandet. Derudover indeholder modulet undervisning i afgrænsning af felt, formulering af undersøgelsesspørgsmål, undersøgelsesdesign, feltarbejdets metodikker og de dertil hørende metodologiske refleksioner, etiske problemstillinger i det antropologiske feltarbejde, forskerpositioner, kildekritik etc. Alle de nævnte tematikker relateres til de studerendes selvstændige feltarbejde. Der arbejdes i undervisningen tillige med forskellige analysestrategier og deres anvendelsesmuligheder i forhold til at generere viden med afsæt i feltbaserede data. Analysestrategierne afprøves og reflekteres i relation til data, som de studerende har produceret i forbindelse med selvstændigt feltarbejde.
Jesper Olesen
Marianne Søgaard Sørensen
Karen Valentin
Undervisningsplan i PDF format
Holdundervisning, workshop, feltøvelser, forelæsninger.
Dansk
En skriftlig opgave af et omfang på mellem 15 og 20 sider (mellem 36.000 og 48.000 anslag). Besvares opgaven af en gruppe (jf. § 7, stk. 15. Maksimum tre deltagere) øges omfanget for to studerende til mellem 20 og 25 sider (mellem 48.000 og 60.000 anslag) og for tre studerende til mellem 25 og 30 sider (mellem 60.000 og 72.000 anslag). Bedømmelsen er med ekstern censur og bedømmes efter 7-trinsskalaen i henhold til gældende bekendtgørelse.