[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
I løbet af modulet gives en række eksempler på forskning og udviklingsbestræbelser inden for udvalgte pædagogisk-psykologiske praksisfelter. Det vises, hvordan man med forskellige teorier og metoder kan etablere forskellige (re)formuleringer af problemer og forståelser af udvikling i praksis. Den analyserede praksis kan f.eks. omhandle sundhed, omsorg, behandling, uddannelse, børne- og ungeområdet, ældreområdet, flygtninge- og indvandrerområdet, det specialpædagogiske felt, socialt arbejde, gadeplansarbejde, den private sektor eller Human Resource.
Den studerende vælger at følge én faggren ud af flere udbudte.
Modulet trækker på teorier fra modul 1, 2, 3 samt den kundskab og de færdigheder, der er oparbejdet i modul 4 og 5.
Anne Morin
Ib Ravn
Line Lerche Mørck
Kirsten Fink-Jensen
Kirsten Baltzer
Lotte Hedegaard-Sørensen
Janne Hedegaard Hansen
Louise Bøttcher
Hanne Adriansen
Pia Bramming
Ulrik Brandi
Bente Jensen
Dorte Kousholt
Frans Ørsted Andersen
Peter Berliner
Forelæsninger, temaseminarer, øvelser, fælles dialog, udforskning og formidling.
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk.
Annonceres senere.
Endvidere vil der foreligge et kompendium.
Undervisningsplan i pdf-format
Se studieordningen for yderligere information.