[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk,
systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
Modulet omfatter socialpsykologiske, socialisationsteoretiske og kvalifikationsteoretiske problemstillinger set i lyset af de forskellige livsaldre: barndom, ungdom, "voksendom" og alderdom samt i relation til hverdagens institutionelle kontekster såsom familie, daginstitutioner, skoler, fritids-, forebyggelses- og socialpædagogiske institutioner, ældrepleje/omsorgsinstitutioner samt arbejdsliv.
Der fokuseres bl.a. på kønsproblematikker og deres tilblivelse i og uden for pædagogiske institutioner, jævnaldrendes kulturer og subkulturer, tilblivelsen og vedligeholdelsen af professionelle identiteter, interaktionen mellem individer, familier og institutioner der udøver pædagogiske funktioner eller den pædagogiske og værdipolitiske påvirkning, der udøves gennem massekommunikation.
Modulet uddyber og konkretiserer overordnede teoretiske tematikker, som behandles i Pædagogisk sociologisk teori og forbereder de studerende på det empiriske studium, som videreføres i Forskningsmetoder og forskningsdesign.
Undervisningsplan i PDF format
Koordinator: Tine Fristrup
Dansk
To be announced