[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Fagets formål
Formålet med faget er - med baggrund i den studerendes hidtidige valg af fag - at den studerende på basis af et eller flere af de konstituerende fag fordyber sig i et særligt genstandsområde og/eller problemstilling inden for det psykologiske domæne - samt at den studerende fordyber sig i specifikke tilgange og metoder som psykologien som videnskab og/eller profession kan bringe i anvendelse over for dette genstandsområde og/eller denne problemstilling.
Fagets formål er endvidere, at den studerende tilegner sig viden om forskning og centrale teoridannelser (herunder alt efter seminarets art også tværfaglighed og interventionsformer) inden for fagets domæne og genstandsområder. Formålet er endvidere at den studerende efter endt undervisning kan redegøre for denne viden, bruge denne viden over for fagets problemstillinger i fagets domæne og genstandsområder, samt forme sin redegørelse for og brug af viden på en videnskabelig måde.
Domænet
Et valgfrit seminar beskæftiger sig med et eller flere genstandsområder inden for den psykologiske videnskab.
Kriterier for målopnåelse
1. Den studerende skal kunne gøre rede for tilegnet viden inden for det valgte emne hhv. den valgte problemstilling ved kumulativt
2. Den studerende skal endvidere kunne bruge tilegnet viden inden for det valgte emne hhv. den valgte problemstilling ved kumulativt
3. Endeligt skal den studerende kunne formgive sin viden inden for det valgte emne hhv. den valgte problemstilling ved kumulativt
at formulere sin redegørelse for og brug af viden i en klar didaktik, forklarings- og/eller forståelsesorienteret og med metakommunikation, hvor dette er nødvendigt og velanbragt. Kan anvende videnskabelige standard fremstillingsformer afstemt med - eller udviklet i forhold til - emnet og opgaven.
Rammen for dette empiriske seminar er differentialpsykologi. Seminaret tilbyder en indføring i disciplinens teoretiske grundlag som afsæt for empirisk undersøgelse af individuelle forskelle indenfor personlighedstræk, intelligens og mental kronometri (reaktionstidsmål). Den studerende forventes at deltage aktivt i indsamling, bearbejdning og præsentation af egne data.
Seminaret afsluttes med en poster session, hvor resultaterne præsenteres for medstuderende og andre interesserede på PI.
AULA kode: PSYE11LL2
Ingen særlige
Lars Larsen
Seminarundervisning
Udleveres ved første undervisningsgang
Onsdag 9-12 i bygning 1481/lokale 334
Første gang: 14. september 2011
Seminaret bestås ved aktiv deltagelse og 80% tilstedeværelse.