[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Fremmedsprogstilegnelse og -pædagogik har til formål at give den studerende et overblik over forskellige teorier og metoder inden for fremmedsprogstilegnelse og -pædagogik, at øge den studerendes indsigt i sammenhænge mellem undervisningsformer og fremmedsprogstilegnelse, at give den studerende redskaber til analyse af fremmedsprogsdidaktiske metoder og undervisningsmaterialer og at gøre den studerende i stand til at foretage teoretisk begrundede valg af undervisningsmetode og materiale i planlægning af undervisningsforløb i spansk.
ingen
Susana Fernández m.fl.
Undervisningen i disciplinen foregår på hold og er en blanding af lærerstyret undervisning, og evt. Individuelle oplæg og/eller gruppeoplæg fra studenterside.
spansk
Cook, V. 2001: Second Language Learning and Teaching (Third Edition). London, Arnold.
Lightbown, P M and Spada, N. 1999: How Languages are Learned (Revised edition). Oxford, OUP.
Prøven aflægges som en fri mundtlig formidlingsopgave, hvor den
studerende præsenterer et relevant emne inden for området
fremmedsprogtilegnelse og -pædagogik. Emnet skal være godkendt
af faglærer og knyttes til den anvendte faglitteratur. Opgaven
præsenteres for et publikum bestående af eksaminator, de øvrige
kursusdeltagere samt andre interesserede.