[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af disciplinens prøver vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
Disciplinen afdækker samtidskunstens praksisformer gennem et undersøgelsesprojekt, som tager udgangspunkt i konkrete æstetiske begivenheder og fænomener. Projektet udføres under en temaramme, der fastlægges af en projektansvarlig og et lærerteam. Inden for temarammen formulerer og udfører de studerende selvstændigt og i samarbejde med andre et undersøgelsesprojekt.
Ingen
Jacob Lund og Birgitte Stougaard
Gennem forelæsninger, baggrundsmateriale og øvelser introduceres til en temaramme. På baggrund heraf arbejdes selvstændigt og intensivt i mindre grupper med forskellige fokuserede problemstillinger inden for temarammen. Projektarbejdet vejledes af faglærerne og kvalificeres endvidere løbende af workshops, gensidige fremlæggelser og kritik på holdniveau.
Mandag 11-14 og torsdag 11-14
Dansk
Arthur C. Danto: After the End of Art , Princeton:Princeton UP, ISBN 0-691-01173-7
Terry Smith: "What isContemporary Art?", in KonsthistoriskTidskrift 2002, 71:1-2, ISSN 0023-3609
Giorgio Agamben:"What Is the Contemporary?", in idem: WhatIs an Apparatus? , Stanford: Stanford UP, 2009, ISBN978-0-8047-6230-4
Hal Foster, Rosalind Krauss, Yve-Alain Bois and Benjamin H.D. Buchloh: Art since 1900: Modernism Antimodernism Postmodernism, London: Thames and Hudson, 2004.
Jean-Marie Schaeffer: Art of Modern Age, Princeton UP, 2000.
Bygning 1584, lok. 212
Ifølge studieordning