Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Projektarbejde i planteernæring og -sundhed ( efterår 2011 - 5 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: engelsk
  • Niveau: Kandidat  
  • Semester/kvarter: De sidste to uger i 2. kvarter af den første semester  
  • Timer per uge: 5 x 6 timer i 2 uger  
  • Deltagerbegrænsning: Ingen  
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Jordbrugsvidenskabelige Fakultet
  • Udbud ID: 33379

Formål

Målet med kurset er at give de studerende mulighed for at lave et projekt i forlængelse af de obligatoriske kurser Afgrødernes ernæring og fysiologi og Skadegøreres biologi og strategier for bekæmpelse.

Læringsmål

 

Ved afslutning af kurset forventes den studerende at kunne:

  • Formulere, analysere og afgrænse en problembeskrivelse med emnet i de obligatoriske kurser.
  • Demonstrere anvendelse af videnskabelige arbejdsmetoder.
  • Afgrænse, analysere og præsentere en skriftlig projektopgave.

 

Indhold

Med udgangspunkt i emner fra de obligatoriske kurser Afgrødernes ernæring og fysiologi og Skadegøreres biologi og strategier for bekæmpelse udarbejdes projektets indhold i sammenarbejde mellem de studerende som gruppe- eller individuelt og vejlederne (underviser fra de to kurser).

Faglige forudsætninger

Det anbefales, at man følger eller har bestået kurserne Introduktion til Planteernæring og sundhed, Afgrødernes ernæring og fysiologi og Skadegøreres biologi og strategier for bekæmpelse.

Underviser

Kursusansvarlige: Bernd Wollenweber og Per Kudsk

 

Undervisnings- og arbejdsform

Selvstændigt projektarbejde styret af de studerende og understøttet af en vejleder

Engelsk

 

Litteratur

Videnskabelig litteratur i emnet af projektet

 

Studieordning og bedømmelse


Kandidatuddannelsen i agrobiologi

  • Hj.opg., bedømt efter 7-skala med intern censur


Der gives en individuel bedømmelse på baggrund af en skriftlig projekt rapport (10-12 sider per studerende), som evalueres efter 7-trinsskalaen med intern censur. Det skal af rapporten fremgå, hvilke afsnit de studerende hver især er ansvarlig for.