[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have indsigt i nyere resultater indenfor realtids grafik forskningen med særlig fokus på den programmerbare GPU og praktisk erfaring med implementation af en række udvalgte grafiske effekter i OpenGL og GLSL. Kursets arbejdsform vil også træne deltagernes evne til at læse og forstå videnskabelige artikler.
Projektet
Kurset præsenterer udvalgte nyere emner fra realtids grafik forskning og grafik effekter i moderne spil. Som grundlæggende platform bruges C++ og OpenGL, og igennem kurset vil man lære at benytte elementer i den programmerbare grafikpipeline (Pixel-,vertex-, og geometryshader i GLSL) til at udtrykke sådanne algoritmer. Vi vil bl.a. se på screen-space effekter til skygger, farvereflektioner og anti-aliasing.
"Introduktion til computergrafik og billedbehandling" eller tilsvarende basal erfaring med OpenGL
Jesper Mosegaard
Forelæsninger og øvelser
Udvalgte forsknings artikler
http://cg.alexandra.dk/graphics_course
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
Q2
Datalogisk Institut
http://mit.au.dk
Projektrapport og mundtlig eksamen, 20 minutter uden forberedelse,
samlet karakter efter 7-skala, intern censur