[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have et grundlag for at forstå hvordan lyd repræsenteres og håndteres i digitale systemer og praktisk erfaring med brug af lyd i digitale systemer som f.eks. spil, websider, legetøj og musikinstrumenter. Kursets arbejdsform vil også træne deltagernes evne til at søge information på egen hånd, til at planlægge og gennemføre projekter, til at formidle og kommunikere faglige problemstillinger og til at læse og forstå videnskabelige artikler.
I digitale systemer kan lyd bruges til at signalere at en email er sendt, at sikkerhedsselen skal spændes, at varens stregkode er gendkendt, at en fjende er dræbt i et computerspil, eller til at demonstrere udtalen af whisky navne på websider. I kurset skal vi se på hvordan lyd er repræsenteret i digitale systemer, hvordan lyd optages og afspilles, hvordan forskellige algoritmer kan bruges til lyd analyse og syntetise og hvordan forskellige værktøjer bruges til at håndtere lyd. Vi skal også beskæftige os med hvordan indsigt i vores måde at opfatte lyde på kan bruges til at vælge lyde til forskellige formål i digitale systemer. Undervejs i kurset laves et projekt, hvor der implementeres brug af digital lyd i et interaktivt digitalt projekt. Arbejdet dokumenteres i en projektrapport på 10-20 sider.
Ole Caprani
Forelæsninger og øvelser
Annonceres senere
http://cs.au.dk/~dsound/DigitalAudio.dir/index.html
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
Q2
Datalogisk Institut
http://mit.au.dk
Projektrapporter og mundtlig fremlæggelse, uden forberedelse,
samlet karakter efter 7-skala, intern censur