Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Projekt (dansk, 5 ECTS) ( efterår 2011 - 5 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau: Kandidat
  • Semester/kvarter: Efterår
  • Timer per uge:
  • Deltagerbegrænsning:
  • Undervisningssted: København
  • Hovedområde: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole
  • Udbud ID: 32440

Formål

Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk og teoretisk funderet grundlag:

  • Demonstrere overblik og dømmekraft vedrørende en udvalgt forskningsmetodes muligheder og begrænsninger i forhold til det pædagogiske problemfelt.

Indhold

Projektarbejdet skal tage udgangspunkt i en pædagogisk og/eller didaktisk problemstilling, som eksplicit relaterer sig til det ovenfor angivne mål med projektarbejdet. Inden for denne ramme afgrænses og formuleres problemstillingen af de (n) studerende selv, dog således at projektarbejdet kan gennemføres med en arbejdsindsats svarende til 5 ECTS-point (1/12 årsværk).

Faglige forudsætninger

Særligt udbudt modul i forbindelse med studieordningsændring på kandidatuddannelsen Generel Pædagogik, Efteråret 2011. Se nedenfor 

  • Har man på 2010-studieordningen bestået modulet "Tilvalgsmodul" (15 ECTS) meriteres dette til modulet "Valgfag 2" (10 ECTS) på 2011-studieordningen samt et projekt (5 ECTS).
  • Har man ikke bestået "Tilvalgsmodul" (15 ECTS) på 2010-studieordningen, skal man bestå valgfag 2 (10 ECTS) samt et projekt (5 ECTS) - se beskrivelse nedenfor - på 2011-studieordningen.

Underviser

Tildelt vejleder

Undervisnings- og arbejdsform

Hver problemstilling tilrettelægges med udgangspunkt i, at der individuelt eller gruppevis skal udarbejdes en skriftlig rapport på dansk eller engelsk, som dokumenterer den opnåede indsigt og overblik og dømmekraft. En projektgruppe kan bestå af højst fem studerende. Hver projektgruppe tildeles en vejleder.

Projektrapporten må ikke overstige 10 normalsider med én forfatter. Dette tal øges med 5 normalsider for hver yderligere deltager i projektgruppen.

Litteratur

Bedømmelse