[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Læringsmål:
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
Modulet beskæftiger sig med, hvordan kulturelle, didaktiske, sociale samt design- og læringsmæssige problemstillinger har betydning for skabelse og omgang med ting og rum. Den indbyrdes sammenhæng mellem det kulturelle, det didaktiske, det sociale og det design- og læringsmæssige analyseres som transformations- og konstruktionsprocesser over tid. Fremstilling og omgang med ting diskuteres i forhold til de læringsrum, hvori de forekommer. I modulet gives der indsigt i den materielle kulturs fremtræden i forskellige didaktiske og kulturelle sammenhænge og eksempler på dens betydning for dannelse af praksisfællesskaber. Gennem et selvstændigt arbejde med at tilrettelægge og gennemføre en mindre undersøgelse af sådanne problemstillinger indenfor eget praksisfelt, fremmes kompetence til at kunne analysere, diskutere, evaluere og evt. afprøve didaktiske perspektiver.
Se studieordningen
Søren Nagbøl
Ingelise Flensborg
Lisbeth Haastrup
Forelæsninger, studenteroplæg, gruppearbejde, øvelse og ekskursion.
Dansk - der kan forekomme undervisningsgange på engelsk
Se undervisningsplanen
Se undervisningsplanen eller studieordningen