[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvor høj grad den studerende
Studium Generale placerer det enkelte fag i en bredere filosofisk, videnskabshistorisk og samfundsmæssig sammenhæng. Gennem et repræsentativt udvalg af nyere teoridannelser, metoder og forskningstraditioner præsenteres fagområdets videnskabelige grundlagsproblemer. Der introduceres til fællesæstetiske, fælleshumanistiske og fællesuniversitære problemstillinger og til universitetets og humanioras historie som lærdoms-, videnskabs- og kulturinstitution. Såvel det enkelte fag som humaniora præsenteres i sine historiske og aktuelle relationer til andre fag og fakulteter.
Ingen
Mads Krogh
Holdundervisning, der inddrager såvel individuelle som teambaserede arbejdsformer. Der arbejdes typisk med en vekselvirkning mellem introducerende forelæsninger, øvelser, diskussioner af tekster og værker, samt mundtlige og skriftlige studenteroplæg og papers. Projektarbejde kan indgå.
Tirsdag 11-14
Dansk
Der vil ved semesterstart foreligge et pensum i form af et kompendium eller en litteraturliste med udvalgte videnskabsteoretiske primærtekster (jf. fx Lars-Henrik Smith (red.) (2001): Det videnskabelige perspektiv . Akademisk forlag). De studerende forventes i øvrigt at anskaffe sig Søren Kjørup (2008): Menneskevidenskaberne bd.1-2. Roskilde Universitetsforlag.
Lok. 212, bygn, 1584
Ifølge studieordning