[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Dette er en vejledende oversættelse, originalen er den engelske version af fagbeskrivelsen. I tilfælde af tvivl eller uoverenesstemmelser, vil det være den engelske version som gælder
1. Beskrive og sammenligne forskellige firmastrukturer og deres fordele/ulemper.
2. Forklare hvordan organisatoriske strukturer påvirker hvordan organisationer løser opgaver og opnår mål.
3. Beskriv usikre elementer i organisationer (omverden, strategi, størrelse, kultur og teknologi) og reflekter over deres indflydelse på organisatorisk struktur og design.
4. Beskriv og reflekter over interne organisatorisk dynamik (konflikter, kultur, innovation og forandring, og beslutningstagningsprocesser) og deres relation til organisatorisk design.
5. Adskille marketing som en filosofi og marketing som et sæt ledelsesmetoder.
6. Adskille produkter, service og udbud
7. Identificer de forskellige karakteristiske kontekster hvori marketingudvekslinger foregår (f.eks. forbrugermarked og professionelle markeder) og de værktøjer og koncepter, der er relevant i hver af disse kontekster.
8. Forståelse af de fundamentale koncepter indenfor marketing og hvordan de kan bruges som interegrerede dele af en marketingstrategi.
Principles of Organizations and Management introducerer studerende til fundamentale aspekter af organisationsteorier, design og marketing. Faget er inddelt i to dele, i den første del får de studerende indsigt i forskellige måder at designe en organisation. Studerende vil analysere og afgøre hvordan forskellige interne og eksterne tiltag influere på en organisations designbeslutninger. Studerende vil lære at forstå og analysere interne organisatoriske processer og hvordan de hænger sammen med organisatorisk design. I den anden del af faget bliver studerende introduceret til de fundamentale koncepter og værktøjer i marketing praksis, så som segmentering, positionering, de fire P'er og udveksling af værdier, som basis for marketingaktiviteter. Studerende vil opnå evnen til at skelne imellem alternative kommercielle marketing kontekster (business-to-business marketing og business-to-consumer markeing) og lære hvordan man anvender de relevante værktøjer og koncepter indenfor hver af disse kontekster.
Ingen
Anders Villadsen & Robert P. Ormrod
Forelæsninger og øvelser
Dansk/Engelsk
Daft, R.L., Murphy, J. and Willmott, H. 2010. Organization Theory and Design. South Western. Chapters 1-13 (ca. 426 sider)
Sørensen, H. 2007. Virksomheders strukturer og processer. Riscord. Ca. 70 sider.
Baines, Fill and Page 'Marketing' (OUP) Chapters 1-7, 9, 10 (ca. 300 sider)
20 min. mundtlig eksamen, ingen hjælpemidler