[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
Formålet med disciplinen er at læse såvel litterære som kritiske tekster primært fra det 20. og 21. århundrede. Disse problematiseres i såvel teoretisk som praktisk perspektiv. Der reflekteres over formidlingsdimensionens systematik og den litterære kritiks karakter.
Bestået prøve i Litteratur I og Litteratur II
Sten Bille Jørgensen / Louise H. Marcussen
Undervisningen gennemføres som værklæsning med vægt på de studerendes mundtlige præsentationer i grupper. Der kan indgå tematiske workshops. Såvel skriftlig som mundtlig formidling vægtes i deres forhold til litterære problemstillinger.
I slutningen af semestret udarbejdes en individuel skriftlig synopsis på dansk på 5 sider. Udarbejdes synopsen i grupper er omfanget 3 sider pr. studerende.
Dansk og fransk
Raimond, Michel: Le réalisme subjectif dans l'Education sentimentale , In Debray-Genette(éd.)
Travail de Flaubert , Seuil, cll. Points-Essais, Paris, 1983
Prøven kan aflægges på to måder:
Der udarbejdes en skriftlig hjemmeopgave i grupper på 3-
4 studerende. Omfanget er 8 sider pr. studerende. Den enkelte
studerendes bidrag skal fremgå. Opgavens emne vælges af
underviseren på grundlag af de tre synopser, som er udarbejdet i
løbet af modulets tre semestre. Opgaven lægges til grund for et
individuelt mundtligt forsvar, der kan præsenteres med brug af
AV-midler, fx Power Point.
Ved bedømmelsen af den skriftlige opgave indgår om gruppeopgaven
fremtræder som en sammenhængende helhed. Ved bedømmelsen vægtes
indholdet af den skriftlige og den mundtlige del lige. Der gives
én samlet karakter.
Prøven kan aflægges som en skriftlig prøve under tilsyn.
En gennemgået litterær tekst lægges til grund for en
tekstanalytisk redegørelse og indsættes i et litteraturhistorisk
og/eller litteraturteoretisk perspektiv.