Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Valgfag: Entreprenørskab ( efterår 2011 - 10 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau: Kandidat
  • Semester/kvarter: Efterårssemester
  • Timer per uge: 3 timer
  • Deltagerbegrænsning: 30
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 29807

Formål

Kursets sigte er at træne de studerende i at se muligheder og handle på dem. I deres hverdag, i deres studiejob, i deres studieliv, praktikplads og naturligvis i deres efterfølgende erhvervskarriere. 

Indhold

De studerende bliver i faget ført gennem en entreprenøriel proces bestående af en række delprocesser og entreprenørielle metoder med afsæt i egen faglighed. Med til faget hører fire bærende assignments med konkrete opgaver der skal løses i grupper og præsenteres ved såkaldte cafemøder med andre grupper af studerende.  Hver assignment er knyttet an til forskellige delprocesser der har til formål at gøre de studerende i stand til at forholde sig entreprenørielt til egne muligheder med udgangspunkt i egen faglighed og hverdagspraksis.

Faglige forudsætninger

None

Underviser

Fagansvarlig Claus Thrane, Ph.d., Specialkonsulent på Interdisciplinært Center for Innovation og Entreprenørskab (ICEI) (ct@aec.au.dk)

Undervisnings- og arbejdsform

seminar/gruppearbejde

Litteratur

Spinosa C., F. Flores & H. L. Dreyfus (1997): "Disclosing new worlds - Entrepreneurship, Democratic Action, and the Cultivation of Solidarity", MIT Press

Samt diverse artikler og uddrag

Studieordning og bedømmelse


Kandidatuddannelsen i historie

  • Fri.hj.opg.ind., bedømt efter 7-skala med intern censur


 

Prøveform: Skriftlig hjemmeopgave og mundtlig eksamen.

Bedømmelse: 7-skala med intern censur

Omfang: 8 sider pr. studerende (2400 tegn, inkl. noter). Forside, indholdsfortegnelse og eventuelle bilag tælles ikke med i sideopgørelsen.

Bemærkninger: Den skriftlige opgave udformes af en gruppe af studerende i fællesskab. Det skal fremgå, hvilke studerende der er ansvarlige for opgavens enkelte dele (indledning og konklusion undtaget).