[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Kursets sigte er at træne de studerende i at se muligheder og handle på dem. I deres hverdag, i deres studiejob, i deres studieliv, praktikplads og naturligvis i deres efterfølgende erhvervskarriere.
De studerende bliver i faget ført gennem en entreprenøriel proces bestående af en række delprocesser og entreprenørielle metoder med afsæt i egen faglighed. Med til faget hører fire bærende assignments med konkrete opgaver der skal løses i grupper og præsenteres ved såkaldte cafemøder med andre grupper af studerende. Hver assignment er knyttet an til forskellige delprocesser der har til formål at gøre de studerende i stand til at forholde sig entreprenørielt til egne muligheder med udgangspunkt i egen faglighed og hverdagspraksis.
None
Fagansvarlig Claus Thrane, Ph.d., Specialkonsulent på Interdisciplinært Center for Innovation og Entreprenørskab (ICEI) (ct@aec.au.dk)
seminar/gruppearbejde
Spinosa C., F. Flores & H. L. Dreyfus (1997): "Disclosing new worlds - Entrepreneurship, Democratic Action, and the Cultivation of Solidarity", MIT Press
Samt diverse artikler og uddrag
Prøveform: Skriftlig hjemmeopgave og mundtlig eksamen.
Bedømmelse: 7-skala med intern censur
Omfang: 8 sider pr. studerende (2400 tegn, inkl. noter). Forside, indholdsfortegnelse og eventuelle bilag tælles ikke med i sideopgørelsen.
Bemærkninger: Den skriftlige opgave udformes af en gruppe af studerende i fællesskab. Det skal fremgå, hvilke studerende der er ansvarlige for opgavens enkelte dele (indledning og konklusion undtaget).