[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Udvidet historisk emneanalyse
Formål:
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende
- har et dybtgående kendskab til sit emne
- kan beskrive og forklare historiske forhold selvstændigt
- kan diskutere de forskningsmæssige problemer, der er knyttet til emnet
- kan reflektere over forhold, der indebærer særlige forskningsmæssige problemer
Historisk emneanalyse
Formål:
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende
- har et dybtgående kendskab til sit emne
- på baggrund af sit emne selvstændigt kan beskrive og forklare historiske forhold
- kan diskutere de forskningsmæssige problemer, der er knyttet til emnet
According to the biographer Suetonius (Aug. 28.3) Augustus at having found Rome a city of brick and left her clothed in marble. This course explores how Augustus transformed the physical city of Rome and what this transformation signified to its inhabitants and audience. The course combines archaeological evidence from the city of Rome with literary evidence from writers such Virgil, Horace, Ovid and Livy to explore the city in the wider context of Augustus' cultural revolution.
Ingen
Benedict James Lowe
Seminar
Engelsk
I would like the students to acquire two books for the course. Paul Zanker's Power of Images in the Age of Augustus (published by the University of Michigan Press), and Melvin Cooley's The Age of Augustus (Lactor 17) (published by the London Association of Classical Teachers).
Udvidet historisk emneanalyse: (20 ECTS)
Prøven er: Fri skriftlig hjemmeopgave, 20-25 sider, intet
pensum. Aflæggelse af eksamen forudsætter, at et forarbejde til
opgaven på 2-5 sider har været forelagt til drøftelse på et
undervisningshold eller over for eksaminator.
Historisk emneanalyse: (10 ECTS)
Prøven er: Fri skriftlig hjemmeopgave, 12-15 sider, intet
pensum. Aflæggelse af eksamen forudsætter, at et forarbejde til
opgaven på 2-5 sider har været forelagt til drøftelse på et
undervisningshold eller over for eksaminator.