[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have indsigt i hvordan product-service-systems økologier bindes oplevelsesmæssigt sammen og praktisk erfaring med at prototype oplevelser. Kursets arbejdsform vil også træne deltagernes evne til at planlægge og gennemføre projekter og til at læse og forstå videnskabelige artikler.
Formålet med kurset er at sætte fokus på de oplevelser der knytter sig til og omkring anvendelsen af et produkt samt tilvejebring indsigt i den oplevelsesmæssige sammenhæng mellem produkter, services og systemer i bred forstand. Den studerende sættes således i stand til at designe produkt og service økologier samt disses oplevelsesmæssige sammenhæng. Virksomheder og offentlige institutioner består i stigende omfang af både produkter systemer og services og de er afhængige af at disse fungerer og opleves som sammenhængende. Samtidig er PR strategien for disse virksomheder og institutioner vendt fra at kommunikere et klart og differentieret budskab til at skabe fortolkelige budskaber man som (for)bruger kan tillægge personlig værdi og mening. .
Fysisk design, IT-Bach
Peter Gall Krogh
Forelæsninger og øvelser
Litteratur hentes fra kursus web site
http://aula.au.dk/courses/AULA090706153232/index.php
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
Eksamen efter 2. kvarter
Placering: uge 1
Reeksamen: August
Datalogisk Institut
Projekt, mundtlig eksamen (20 min.) uden forberedelse, 7-skala, intern censur