[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
- Demonstrerer kendskab til forskellige kommunikationsteoriers anvendelighed og relevans i forhold til digitale medier og kontekster.
- Evner at analysere og reflektere over digitale medier og disses betydning for kommunikation, læring og samarbejde i digitale kontekster.
De studerende skal tilrettelægge og planlægge kommunikation og forholde sig analytisk reflekterende til organisering og håndtering af digitale kommunikations-, lærings- eller samarbejdskontekster. Kurset tager udgangspunkt i kommunikationsteorier i forhold til internettet og digitale medier, teorier om vidensspredning og -konstruktion og teorier om samarbejde. Kurset sætter fokus på digitale mediers betydning for kommunikative udtryk og kommunikationsprocesser på internettet og andre digitale kontekster. Kurset indbefatter sociale medier, herunder sociale netværk, communities og samarbejdsværktøjer.
Udvalgte eksempler og cases fra undervisere såvel som studerende danner grundlag for det faglige arbejde i relation til det teoretiske materiale. Eksempler på cases kan være: Virksomheders og institutioners hjemmesider, videns- og samarbejdsfællesskaber på internettet, kommunikationsprocesser i digitale samarbejds- og kommunikationsmiljøer, digitale kommunikationsformer, kommunikationsstrategier, interkulturelle kommunikations- og læringsmiljøer.
Janus Aaen
Undervisningen er tilrettelagt som et antal forelæsninger, som følges op af gruppebaserede diskussioner og vejledning, hvori indgår tilstedeværelsesbaserede og netmedierede fora. Undervisningens omdrejningspunkt er samarbejde og dialog bl.a. i forbindelse med case-baserede opgaver.
Dansk/engelsk
Studieordning 2011: Obligatorisk fag på kandidatuddannelsen i IT og organisationer, Informationsvidenskab linje a.
Studieordning 2007 kand Inf linje a: KFL og valgfag
Kand inf linje b: valgfag
10 ECST