[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende:
• Demonstrerer evne til at reflektere over egne faglige styrker og målsætninger, også i et fremadrettet studie- og jobperspektiv
• Demonstrerer evne til både selvstændigt og i samarbejde med andre at vælge et emne og udforme en problemformulering
• Demonstrerer færdighed i at reflektere over egne skriftlige og mundtlige fremstillinger af videnskabelige roblemstillinger
• Demonstrerer færdighed i vekslen mellem empirisk nærgående studier og indsættelse af disse i bredere faglige ammenhænge
• Demonstrerer færdighed i vurdering af forskningstraditioner, herunder selvstændig og kritisk litteratursøgning
Kandidatseminaret, der fungerer som støttedisciplin for disciplinen Emner inden for Kunsthistorie og Visuel Kultur, er basis for de studerendes indvielse i den selvstændige studieform, der kendetegner kandidatuddannelsen. Kurset indledes af et seminar, hvor der over et par hele dage arbejdes med emner som individuel kompetence- og interesseafklaring, informationssøgning, faglige mål og erhvervsperspektiver. Herefter sætter seminaret i kollokvieform fokus på sammenhænge og forskelle mellem de aktuelle forskningsområder, der præsenteres i første semesters workshops. De studerende arbejder med selvstændige eller kollektive delemner, der diskuteres undervejs i konsulterende møder.
Underviseren på Kandidatseminaret fungerer som ankerlærer for hele første semesters undervisning.
Ingen
Camilla Skovbjerg Paldam
Kollokvium: Færdigheder, fag- og begrebsforståelse opøves gennem analyseeksempler og cases, tekstlæsning og tekstudlægning, forelæsning, øvelser samt de studerendes aktive deltagelse og kritiske diskussion af forskellige emner og tilgangsmåder.
Fredag 8-14
Dansk
Følger
Lok. 120, bygn. 1584
Ifølge studieordning