[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
• Har erhvervet sig historisk overblik over, viden om og indsigt i den i undervisningen behandlede ældre periode inden for kunsthistorien
• Demonstrerer forståelse for de historiografiske og metodiske problemstillinger, der er forbundet med at studere større sammenhængende forløb i kunsthistorien
• Er i stand til at anvende ovenstående indsigter analytisk i forhold til væsentlige enkeltværker, værk-grupper eller genrer
Periodestudier I har til formål at introducere den studerende for grundlæggende kunsthistoriske epokaliseringstraditioner og historiografiske problemstillinger. Hver undervisningsblok består af en vekselvirkning mellem forelæsninger af introducerende og oversigtsskabende karakter og studentergruppearbejder, der koncentrerer sig om udvalgte, afgrænsede problemstillinger inden for den berørte epoke.
Periodestudier I er delt i to blokke:
Blok 1: antik - middelalder
Blok 2: renæssance - barok
Ingen
Maria Fabricius Hansen, Hans Jørgen Frederiksen
Forelæsninger af introducerende og oversigtsskabende karakter, samt øvelsestimer og studenter¬gruppearbejder, der koncentrerer sig om udvalgte, afgrænsede problemstillinger inden for den berørte epoke.
Tirsdag 11-14 (hold 1)
Onsdag 8-11 (hold 2)
Dansk
Laurie Schneider Adams, A History of Western Art, McGraw-Hill, New York 2005 (og senere udgaver)
Lok. 124, bygn. 1584 begge dage
Ifølge studieordning