[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på den studerendes
• Kendskab til de analytiske og teoretiske metoder og synsvinkler, der er blevet præsenteret og diskuteret i undervisningen
• Evne til selvstændigt at afgrænse og præsentere et litteraturhistorisk emne
• Evne til selvstændigt at kunne redegøre for litteraturhistoriske, tekstanalytiske og litteraturteoretiske perspektiver på et udvalgt emne
• Evne til skriftlig formidling af et udvalgt litteraturhistorisk emne
Disciplinen er særligt tilrettelagt for tilvalgsstuderende som introduktion til centrale metodiske problemstillinger i litteraturhistoriefaget. Det sker gennem afgrænsning af et litteraturhistorisk emne, som behandles under inddragelse af de studerendes specifikke grundfag.
Ingen
Mads Rosendahl Thomsen
Undervisningen vil bestå af en kombination af holdundervisning, forelæsninger, gruppearbejde og oplæg fra studerende
Mandag 11-14
Dansk
David Perkins: "Is literary history possible?"Baltimore and london: Johns Hopkins University Press
"Litteraturhistoriografi", red, SVend Erik Larsen og Mads Rosendahl Thomsen, Aarhus Universitetsforlag 2005
Lok. 118, bygn. 1584
Samlæses med Litteraturhistorisk Intro BA
Ifølge studieordning