[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Sociale medier som sociale netværkstjenester, blogs, chatfora, og lokationsbaserede services udgør i dag en betydelig del af danskernes internetbrug. Som mediefænomener, der i høj grad baserer sig på brugernes aktive deltagelse i den løbende produktion af medieindhold, udfordrer sociale medier etablerede forestillinger om forholdet mellem producent, tekst og modtager.
På dette kursus sætter vi fokus på hvilken betydning sociale medier har som kommunikationsformer i samfundet og i almindelige menneskers hverdagsliv, med udgangspunkt i en teoretisk og metodisk udfordring og gentænkning af receptionsanalysen i studiet af sociale medier.
Læringsmål og kompetencer
Formålet med kurset er at ruste de studerende til at gennemføre studier af brugen af internetbaserede sociale medier med særligt fokus på metode, analyse og kritisk diskussion af trends i brugen af sociale medier.
Stine Lomborg
Undervisningen vil kombinere forelæsninger med et projektorienteret forløb, hvor der tages udgangspunkt i de studerendes egne BA-projekter, herunder oplæg og plenumdiskussioner samt anvendelse af sociale medier som led i forskningsrefleksion og logging af forskningsprocessen.
dansk
Bachelorprojekt