Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Branding og markedsføring ( efterår 2011 - 10 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau: MA
  • Semester/kvarter: 1 semester
  • Timer per uge: Meddeles senere
  • Deltagerbegrænsning: 40
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 30377

Formål

Ved bedømmelse lægges der vægt på i hvor høj grad den studerende:
- viser bredt kendskab til forskellige teorier om branding
- demonstrerer evne til at analysere og forstå markedsføringens betydning i det sociale
rum
- demonstrerer evne til at analysere og forstå forbrugergrupper og -kulturer inden for et
specifikt marked
- er i stand til at udarbejde og evaluere en praktisk anvendelig kommunikations- og
brandingstrategi for et specifikt produkt, service eller idé.

Indhold

Formålet med faget er generelt at give teoretisk og praktisk indsigt i virksomheders og organisationers markedskommunikation med primær fokus på eksterne brandingstrategier og markedsføring. Mere specifikt arbejdes der med branding og markedsføring i en oplevelsesøkonomisk kontekst.

Faglige forudsætninger

Bestået modulet i Kulturdynamiske processer.

Underviser

Sofie Esmann Andersen

Undervisnings- og arbejdsform

Holdtimer med øvelser, cases, oplæg og diskussion.

Dansk

Litteratur

Formålet med faget er generelt at give teoretisk og praktisk indsigt i virksomheders og organisationers markedskommunikation med primær fokus på eksterne brandingstrategier og markedsføring. Mere specifikt arbejdes der med branding og markedsføring i en oplevelsesøkonomisk kontekst.

Den endelige litteraturliste udleveres ved semesterstart.

Studieordning og bedømmelse


Kandidatuddannelsen i oplevelsesøkonomi

  • Mundtlig, bedømt efter 7-skala med intern censur
  • Bunden mundtlig, bedømt efter 7-skala med intern censur
  • Fri mundtlig, bedømt efter 7-skala med intern censur