[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:
- demonstrerer færdighed i at beskrive et udvalgt oplevelsesøkonomisk felts historie, situation,
nuværende strategi og udviklingsmuligheder
- demonstrerer evne til at konceptualisere muligheder indenfor en oplevelsesøkonomisk arena ved
hjælp af fagets metoder
- viser evne til at bedømme mulighederne for innovation og evaluere indsatsen med udgangspunkt i
en specifik gruppesammensætning
- viser evne til at beskrive egne og andres personlige og faglige kompetencer
Disciplinen vil introducere til procesorienterede, innovative tankegange og entreprenant adfærd indenfor en oplevelsesøkonomisk kontekst. Dette sker dels gennem et fokus på det flerfaglige projektudgangspunkt for en transformationsproces (hvem?) et arbejde med en specifik arena og denne arenas mulighedsbetingelser (hvad?) og med udarbejdelsen af et passende forretningskoncept, der udnytter gældende eller udarbejder nye muligheder indenfor oplevelsesarenaerne (hvorhen?).
Bestået relevant BA-uddannelse, jvf. studieordningen.
Per Blenker, Stine Trolle
Undervisningen veksler mellem forelæsninger og projektarbejde. De studerende vil blive inddelt i tværfaglige projektgrupper. Grupperne skal aflevere skriveøvelser løbende og der må påregnes gruppeoplæg 3-5 gange i løbet af semestret.
Dansk.
Der læses tekster, som introducerer til procesorienterede, innovative tankegange og entreprenant adfærd inden for en oplevelsesøkonomisk kontekst. Dette sker dels gennem et fokus på det flerfaglige projektudgangspunkt for en transformationsproces (hvem?) et arbejde med en specifik arena og denne arenas mulighedsbetingelser (hvad?) og med udarbejdelsen af et passende forretningskoncept, der udnytter gældende eller udarbejder nye muligheder inden for oplevelsesarenaerne (hvorhen?).
Den endelige litteraturliste udleveres ved semesterstart.