[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
At sætte de studerende i stand til:
Udviklingen af oplevelsesprodukter og -tjenester er ofte organiseret i projekter. Oplevelsesprojekter skal gennemføres inden for en afgrænset tidsramme og med begrænsede ressourcer. Projektledelse giver den studerende et overblik over og erfaring med metoder og teknikker, der bidrager til at målene nås inden for de givne rammer. En væsentlig del af projektledelsen er ledelsen af de involverede parter, herunder både eksterne interessenter i netværker samt de medarbejdere, der arbejder i projektgruppen. Faget er specielt rettet mod de krav, som oplevelsesøkonomiske projekter stiller.
Bestået modulet i Design
Andreas Munk-Madsen
Forelæsninger samt gruppearbejde.
Undervisningen planlægges som seminardage, der består af forelæsninger og casebaseret gruppearbejde. Den studerende skal finde et aktuelt projekt, der udgør det løbende grundlag for casearbejdet i grupper. Projektet godkendes af faglæreren.
Grupperne leverer til hver case en præsentation i plenum samt en tekst indeholdende
a) forslag vedr. projektet
b) teorigrundlag
c) en kritisk vurdering af teorianvendelsen i det konkrete projekt
Den studerende forventes at deltage aktivt og tilfredsstillende i undervisningen og bidrage med 2-5 mindre opgaver i forløbet (mundtlige oplæg, mindre skriftlige redegørelser o.l.).
Dansk
Faget projektledelse vil give de studerende et overblik over de metoder og teknikker, der kan anvendes for at sikre at projektets mål nås inden for de givne rammer.
Faget er specielt rettet mod de krav, som oplevelsesøkonomiske projekter stiller.
Den endelige litteraturliste udleveres ved semesterstart.
Eksamen er en fri skriftlig opgave op højst 5 sider pr. studerende. Opgaven skal indeholde en kritisk refleksion over et projekt, der er studeret under kurset. Afleveringen udprøves ved en mundtlig eksamen på 30 min., der indledes med en diskussion med udgangspunkt i opgaven, og efterfølges af bedømmernes spørgsmål vedrørende de øvrige faglige delmål.
Den skriftlige del vægter 2/3 og den mundtlige vægter 1/3.
Opgaven kan udarbejdes af op til 3 studerende i samarbejde, således at alle dele af opgaven - undtagen problemformulering og konklusion - kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.