Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Metode, problemstillinger og perspektiver i pædagogisk-antropologi ( efterår 2011 - 15 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau: Kandidat
  • Semester/kvarter: Efterår
  • Timer per uge: Århus: Tirsdage og onsdage kl. 9:00-17:00
  • Deltagerbegrænsning: Ingen
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole
  • Udbud ID: 24957

Formål

Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk,
systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:

  • demonstrere indsigt i begreber, problemstillinger, historiske forankring, positioner og perspektiver i det pædagogisk-antropologiske fagfelt.
  • gennemføre feltøvelser og reflektere dem metodisk og metodologisk
  • foretage litteratursøgning
  • gennemføre tekstanalyse
  • disponere og gennemføre en mundtlig fremlæggelse og deltage i videnskabelige diskussioner

Indhold

Dette modul er en introduktion til pædagogisk antropologi. Studiemodulet tager form af 1. gennemgange og analyser af begreber, problemstillinger, positioner og perspektiver der har  betydning for det pædagogisk-antropologiske felt. 2. Analyser af aktuel forskning i det pædagogisk-antropologiske felt. 3. Gennemførelse af feltøvelser og refleksioner over pædagogisk-antropologisk vidensproduktion.

Faglige forudsætninger

Underviser

Kontaktperson: Kirsten Marie Bovbjerg

Undervisnings- og arbejdsform

Holdundervisning, workshop, feltøvelser, forelæsninger.

Dansk

Litteratur

Studieordning og bedømmelse


Kandidatuddannelsen i pædagogisk antropologi

  • Hj.opg., bedømt efter Bestået/ikke bestået med intern censur
  • Undervisningsdeltagelse, bedømt efter Bestået/ikke bestået med intern censur