Metode, problemstillinger og perspektiver i pædagogisk-antropologi ( efterår 2011 - 15 ECTS )
Rammer for udbud
-
Uddannelsessprog:
dansk
-
Niveau:
Kandidat
-
Semester/kvarter:
Efterår
-
Timer per uge:
Århus: Tirsdage og onsdage kl. 9:00-17:00
-
Deltagerbegrænsning:
Ingen
-
Undervisningssted:
Århus
-
Hovedområde:
Danmarks Pædagogiske Universitetsskole
-
Udbud ID:
24957
Formål
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk,
systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
-
demonstrere indsigt i begreber, problemstillinger, historiske forankring, positioner og perspektiver i det pædagogisk-antropologiske fagfelt.
-
gennemføre feltøvelser og reflektere dem metodisk og metodologisk
-
foretage litteratursøgning
-
gennemføre tekstanalyse
-
disponere og gennemføre en mundtlig fremlæggelse og deltage i videnskabelige diskussioner
Indhold
Dette modul er en introduktion til pædagogisk antropologi. Studiemodulet tager form af 1. gennemgange og analyser af begreber, problemstillinger, positioner og perspektiver der har betydning for det pædagogisk-antropologiske felt. 2. Analyser af aktuel forskning i det pædagogisk-antropologiske felt. 3. Gennemførelse af feltøvelser og refleksioner over pædagogisk-antropologisk vidensproduktion.
Faglige forudsætninger
Underviser
Kontaktperson: Kirsten Marie Bovbjerg
Undervisnings- og arbejdsform
Holdundervisning, workshop, feltøvelser, forelæsninger.
Dansk
Litteratur
Studieordning og bedømmelse
-
Hj.opg., bedømt efter Bestået/ikke bestået med intern censur
-
Undervisningsdeltagelse, bedømt efter Bestået/ikke bestået med intern censur