[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul har den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk og teoretisk funderet grundlag:
- viden om og forståelse af et udvalgt pædagogisk-filosofisk emne.
- færdighed i at analysere og diskutere forskellige teoretiske/metodiske tilgange til det pågældende emne.
- færdighed i formidling af emnets placering og behandling i aktuel dansk og international pædagogisk filosofisk forskning.
- kompetence mht. at kunne følge en forskningsproces fra spørgsmål (og forsøget på at finde en vej til besvarelse) til en vurdering af teoretiske forudsætninger, metode, proces og resultater.
Der præsenteres et eller flere emner/projekter inden for den aktuelle pædagogisk filosofiske forskning. Der gennemgås emnets videnskabelige baggrund/tradition og aktuelle sigte, dets placering i forhold til forskellige fagligheder, ligesom der diskuteres mulige metodiske og teoretiske tilgange.
Henrik Vase Frandsen
Undervisningen tilrettelægges som en variation af forelæsninger, projektorienterede forløb og oplæg fra studerende.
Dansk - på dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk
Se kapitel 4. Studieordningens regelbestemmelser under afsnittet Om prøver. Se herudover i undervisningsplanen.