[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul har den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk og teoretisk funderet grundlag:
- viden om og forståelse af et hovedværk eller forfatterskab i tilknytning til det pædagogisk- filosofiske fagområde.
- færdighed i at analysere, reflektere over, diskutere og vurdere pågældende værk eller /forfatterskab.
- færdighed i mundtlig og skriftlig formidling af værkets eller forfatterskabets betydning.
- Kompetence mht. selvstændigt at kunne skaffe sig indgående indsigt i og kunne redegøre for komplekse teksters indhold, forudsætninger og perspektiver.
Der undersøges et filosofisk/pædagogisk-filosofisk hovedværk eller større tekstudvalg fra et forfatterskab af betydning for det pædagogisk filosofiske fagområde. Det placeres i filosofi- og idehistorisk kontekst, samt i forhold til fortolkningstraditionen, og tematiseres i forhold til centrale filosofiske og pædagogiske temaer.
Undervisningen tilrettelægges som en variation af forelæsninger, projektorienterede forløb og oplæg fra studerende.
Dansk - på dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk
Se kapitel 4. Studieordningens regelbestemmelser under afsnittet Om prøver. Se herudover i undervisningsplanen.