[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
Modulet består af fagelementerne "Perspektiver på læring, kognition og udvikling" og "Øvelses- og refleksionsdel".
Fagelementet "Perspektiver på læring, kognition og udvikling":
I dette fagelement sættes særlig fokus på lære- og kognitionsprocesser i forhold til en fysisk, social og kulturel omverden i dels et udviklingsperspektiv og dels et interaktionsperspektiv, hvor betydningen af historisk og kulturelt udviklede praktikker inddrages. Inden for disse perspektiver lægges der vægt på enkeltteorier samt på begrebernes historiske, kulturelle metateoretiske udvikling samt forholdet mellem teori og praksis. Der arbejdes med temaer vedrørende f.eks. bevidsthed, opmærksomhed, erkendelse, vidensformer, perception, kognition, emotion, motivation, kompetence, kognitiv udvikling, tilknytning, køn, udvikling og relation, personlighed.
Fagelementet "Øvelses- og refleksionsdel":
I dette fagelement introduceres den studerende til de praktiske og teoretiske problemer knyttet til analyse af en specifik praksis, og den studerende gives mulighed for at øve sig i sådanne analyser gennem deltagelse, undersøgelse og analyse af konkrete praksiseksempler, som er rettet mod læring, kognition og udvikling.
Kunne læse faglitteratur på engelsk, tysk eller fransk og nordiske sprog.
Ditte Winther-Lindqvist
Grethe Kragh-Müller
Henrik Skovlund
Irene Højlund
Kirsten Fink-Jensen
Peter Berliner
Simon Nørby (koordinator)
Theresa Schilhab
Forelæsninger, seminarer, øvelser.
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk.
Dansk
Annonceres senere.
Se studieordningen for yderligere information.