[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
I løbet af modulet gives en række eksempler på forskning og udviklingsbestræbelser inden for udvalgte pædagogisk-psykologiske praksisfelter. Det vises, hvordan man med forskellige teorier og metoder kan etablere forskellige (re)formuleringer af problemer og forståelser af udvikling i praksis. Den analyserede praksis kan f.eks. omhandle sundhed, omsorg, behandling, uddannelse, børne- og ungeområdet, ældreområdet, flygtninge- og indvandrerområdet, det specialpædagogiske felt, socialt arbejde, gadeplansarbejde, den private sektor eller Human Resource.
Den studerende vælger at følge én faggren ud af flere udbudte.
Modulet trækker på teorier fra modul 1, 2, 3 samt den kundskab og de færdigheder, der er oparbejdet i modul 4 og 5.
Anne Morin
Kristine Kousholt
Line Lerche Mørck
Kirsten Fink-Jensen
Kirsten Baltzer
Bjørg Kjær
Henrik Skovlund
Louise Bøttcher
Ib Ravn
Pia Bramming
Niels Christian Mossfeldt Nickelsen
Ulrik Brandi
Bente Jensen
Katia Dupret Søndergaard
Helle Plauborg
Frans Ørsted Andersen
Dorte Kousholt
Forelæsninger, temaseminarer, øvelser, fælles dialog, udforskning og formidling.
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk.
Annonceres senere.
Endvidere vil der foreligge et kompendium.
Se studieordningen for yderligere information.