Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Bioteknologisk projekt (Q2 og Q4) ( efterår 2011 - 15 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: engelsk (eller dansk)
  • Niveau: Kandidatkursus, 2. år
  • Semester/kvarter: Q2 eller Q4
  • Timer per uge: 30-40 timers projekt
  • Deltagerbegrænsning: 20
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Naturvidenskabelige Fakultet
  • Udbud ID: 33513

Formål

Det er formålet, at deltagerne opnår den nødvendige og tilstrækkelige praktiske erfaring for selvstændigt at kunne fremstille eller analysere bioteknologiske produkter under anvendelse af de nyeste bioteknologiske metoder.

Indhold

Gennem kurset vil de studerende selvstændigt planlægge og udføre et projekt baseret på en udleveret opgave formulering. De studerende skal under vejledning etablere en forsøgs protokol og udføre eksperimenterne efter deres egne anvisninger.

Faglige forudsætninger

Optaget som kandidatstuderende i Procesteknologi/Bioteknologi(civilingeniør).

Underviser

Peter Kristensen
Aarhus School of Engineering, Department of Molecular Biology and Genetics,
Gustav Wieds Vej 10
8000 Aarhus C
Telefon: 8942 5275
E-mail: pk@mb.au.dk

Undervisnings- og arbejdsform

Minimum 210 timers projektarbejde

Litteratur

Vejledninger og originallitteratur

Kursushjemmeside

http://www.aula.au.dk/

Eksamensterminer

Eksamen: Rapport som skal afleveres i eksamensperioden efter det kvarter hvor projektet er udført
Reeksamen: Efter aftale med vejleder

 

Udbyder

Aarhus School of Engineering og Institut for Molelylærbiologi og Genetik

Indgår i følgende studieordninger

Kandidatuddannelsen i Procesteknologi

Læringsmål

 

Når kurset er færdigt forventes den studerende at kunne:

  • Anvende fagets teori og metoder på en faglig problemstilling
  • Analysere en faglig problemstilling under anvendelse af relevant litteratur
  • Diskutere og perspektivere en faglig problemstilling

Bedømmelse

 

  • Individuel rapport
  • Intern censur
  • Bedømmelse efter 7-trinsskala