[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Formålet med kurset er at de studerende kommer til at arbejde direkte i en forskningsgruppe eller hos en virksomhed og arbejder med forskningsbaserede kemiteknologiske problemstillinger på højt internationalt niveau.
Aftales med vejleder
Projekt.
Bacheloruddannelse i Kemi og Teknologi
Undervisere på Kemisk Institut eller ASE.
Øvelser og seminarer.
Monografier og originallitteratur efter aftale.
Efter aftale med lærer.
Aarhus School of Engineering.
Efter aftale med lærer kan man tilmelde sig via selvbetjeningen. Derudover udfyldes et specielt skema .
Når kurset er færdigt, forventes den studerende at kunne :
Forløbet afsluttes med en skriftlig rapport, der evalueres internt efter 7 trins skalaen. Rapporten udfærdiges på Engelsk eller, hvis særlige grunde taler for det, på Dansk. Rapporten fremlægges ved et 30 min. foredrag, hvor der efterfølgende vil være lejlighed for alle til at stille spørgsmål. Rapporten skal have et omfang på 10-15 sider, dog maksimalt 7500 ord. Rapporten skal, afhængigt af arbejdets karakter, enten skrives som et udkast til en artikel til et videnskabeligt tidsskrift eller som en projektrapport. Hvilket format, der vælges kan aftales med case studies- vejlederen.
Artikelformatet bestemmes af, hvilket tidsskrift man skriver til. De enkelte tids- skrifter har præcise angivelser (templates) som skal følges, også med hensyn til omfanget af rapporten. Med andre ord, når artikelformatet er valgt skal det valgte tidsskrift specificeres.
Projektrapportformatet er tænkt til de case studies , hvor resultaterne skal udgøre beslutningsgrundlag for andre, bl.a. også personer uden den helt store tekniske indsigt. En projektrapport skal således være meget klar mht. både at forklare, hvilken opgave man er stillet og hvilke konklusioner ens arbejde har medført. Typisk vil en sådan rapport indledes med et executive summary der kort opridser opgaven og konklusionerne. Det skal også klart fremgå i opgaven, hvad beslutningerne baseres på af eksperimentelle-, teoretiske-, eller literaturstudier.