[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Undervisningen har til formål at give den studerende en indføring i centrale problemstillinger knyttet til psykologiske forskningsmetoder, herunder forholdet mellem problemstillinger, metodevalg og resulterende vidensproduktion, samt strategier til konvertering af konkrete undersøgelsesspørgsmål til empirisk forskning. Endvidere ses på samspillet mellem empirisk forskning og udvikling af anvendelsesorienteret psykologisk teori og praksis, herunder bl.a. effektforskning.
Der arbejdes med basale færdigheder som review af videnskabelige papers, design, analysestrategier, praktiske problemstillinger ved projektgennemførelse, samt afrapportering af empiriske undersøgelser. Nærmere plan vil blive oplyst ved start af undervisning
AULA-kode: PSYE11FMII
Ingen særlige
Thomas Jønsson og Helle Spindler (koordinatorer) samt et antal holdundervisere
Øvelsesorienteret seminarundervisning/workshop
Vil blive lagt ud på AULA
5 forelæsninger á 3 timer, Fredag kl. 13-16, lok. 105 - bygn. 1482. Uge 36-41
5 gange holdundervisning á 2 timer + 1 fremlægningsdag i uge 36-41
Hold 1: Tors. 9-11, lok. 224
Hold 2: Tors. 9-11, lok. 225
Hold 3: Tirs. 9-11, lok. 225
Hold 4: Tirs. 9-11, lok 620 - bygn. 1483
Hold 5: Tors. 9-11, lok. 620, bygn. 1483
Hold 6: Tirs. 9-11, lok. 233
Forelæsninger og workshop med supervision.
Holdinddeling sker ved tilmelding til det enkelte hold på fagets aulaside (under 'grupper').
80% tilstedeværelse, deltagelse i gruppearbejdet og fremlægningsdagen