[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende
Formålet med disciplinen er, at den studerende på baggrund af elementær tekstteori opnår færdighed i at analysere eksisterende tekster og selv at producere tekster.
Ingen
Gísli Magnússon
Undervisningen har karakter af øvelser, der gennem analyse af udvalgte tekster bibringer den studerende færdighed i praktisk anvendelse af begreber og teknikker. Under anvendelse af de samme begreber og teknikker præsenterer den studerende resultaterne af sit arbejde i form af mundtlig og skriftlig fremstilling.
Tysk eller dansk.
Følgende sekundærlitteratur anbefales:
Bernhard Asmuth: Einführung in die Dramenanalyse; Reihe: Sammlung Metzler, Band 188: Stuttgart: Metzler 2009; ISBN: 978-3-476-17188-7; € 14.95
Dieter Burdorf: Einführung in die Gedichtanalyse; Reihe: Sammlung Metzler, Band 284; Stuttgart: Metzler 2010; ISBN: 978-3-476-12284-1; € 12.90
Silke Lahn und Jan Christoph Meister: Einführung in die Erzähltextanalyse; Stuttgart: Metzler 2010; ISBN: 978-3-476-02226-4; € 19.95
Primærlitteratur meddeles ved undervisningens begyndelse
Prøven aflægges ved aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende
deltagelse. Ved 'aktiv' forstås, at den studerende deltager i de
med undervisningen forbundne aktiviteter, herunder holder oplæg
og samler en portfolio, der afleveres ved undervisningsforløbets
afslutning. Ved 'regelmæssig' forstås deltagelse i mindst 75 %
af de udbudte undervisningstimer. Ved 'tilfredsstillende'
forstås, at den studerende har opnået det for beståelse af
eksamen nødvendige niveau.