[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Målet er, at de studerende:
Som et særlig forskningsmetodisk aspekt er målet, at de studerende:
• Opnår kendskab til og kritisk kan vurdere metoder inden for curriculumudvikling og -forskning samt forskningsmetoder og -design, relateret til forholdet mellem didaktik, undersøgelse og effektstudier.
Teorier og viden om forholdet mellem læring, undervisning, fag, viden og dannelse. Teorier om didaktisk analyse og design og tilrettelæggelse af læring, undervisning, vejledning mm. i uddannelser og andre læringsarenaer. Klassiske didaktiske spørgsmål set i relation til aktuelle uddannelser og andre læringsarenaer, herunder deres intentioner (begrundelse og mål); kriterier for valg af indhold, indholdets orden og progression; valg af undervisningsmetoder, -organisering, -medier og evaluering samt betydningen af rammebetingelser og deltagerforudsætninger.
-
Modulansvalig: Per Fibæk Laursen pefi@dpu.dk
Undervisningen organiseres som en vekslen mellem forelæsninger, holdundervisning og studenteraktiviteter
Dansk - der kan forekomme enkelte undervisningsgange på engelsk.
Annonceres senere
Prøveformen er en mundtlig eksamination af 30 minutters varighed
inklusiv votering på baggrund af en indleveret skriftlig opgave.
Opgaven skal udarbejdes i grupper bestående af maksimum 4
studerende. Omfanget er for en gruppe bestående af 2 studerende
maksimum 15 normalsider (36.000 anslag). For en gruppe bestående
af 3 studerende er omfanget maksimum 20 normalsider (48.000
anslag). For en gruppe bestående af 4 studerende er omfanget
maksimum 25 normalsider (60.000 anslag). Bedømmelse sker på
grundlag af en vurdering af hele opgaven og den studerendes
individuelle mundtlige præstation ved eksaminationen.
Bedømmelsen er med ekstern censur og bedømmes efter 7-
trinsskalaen i henhold til gældende bekendtgørelse.