[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Målet er, at de studerende:
Som et særlig forskningsmetodisk aspekt er målet, at de studerende:
Undervisningsform:
Undervisningen tilrettelægges som en vekslen mellem forelæsninger, holdundervisning og studenteraktiviteter. Dele af undervisningen organiseres som case- og undersøgelsesbaserede studier.
Undervisningssprog:
Dansk - der kan forekomme enkelte undervisningsgange på engelsk.
Pensum:
500-1000 sider
Klassiske, centrale og grundlæggende teorier om læring og læreprocesser. Læringsteorier præsenteres og udviklingen af læreprocesteori sættes ind i en samfundsmæssig sammenhæng. Der fokuseres på de forskellige teoriers forsøg på svar på grundlæggende spørgsmål til læreprocesser, set over tid og i relation til tidligere og andre læringsteorier. Læringsteoriers betydning for psykologiske forskningsfelter, såsom erfaring, hukommelse, perception, motivation, viden, opmærksomhed, udvikling og kognition præsenteres. Forskellige former for læring ses i sammenhæng med og med henblik på at analysere og vurdere uddannelsers og andre læringsmiljøers potentialer. Der fokuseres på begrebet kontekst i forhold til udviklingen af læringsteori, i kropslige, psykologiske, sociale og kulturelle perspektiver.
-
Modulansavrlig: Cathrine Hasse caha@dpu.dk
Undervisningen tilrettelægges som en vekslen mellem forelæsninger, holdundervisning og studenteraktiviteter. Dele af undervisningen organiseres som case- og undersøgelsesbaserede studier.
Dansk - der kan forekomme enkelte undervisningsgange på engelsk
Annonceres senere
Prøveformen er aflevering af 2-3 individuelt udarbejdede,
produkter á maksimum 3 normalsider (7.200 anslag). Opgaverne
afleveres løbende gennem undervisningsforløbet og bedømmes af
underviserne. Der gives bedømmelsen bestået/ikke-bestået.