Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Filosofi i Praksis ( forår 2008 - 5 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: (se under Undervisnings- og arbejdsform)
  • Niveau: Bachelor
  • Semester/kvarter: 4
  • Timer per uge: 3
  • Deltagerbegrænsning:
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 10207

Tid og sted

Tirsdage kl. 13-16 i bygn. 1451,  lok.  219

Første gang: 5. februar 2008

Formål

Ved bedømmelsen af undervisningsdeltagelsen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende

-

demonstrerer evne til at identificere filosofiske problemer i praktiske problemstillinger

forstår at omsætte de gennem den hidtidige uddannelse erhvervede filosofiske indsigter, begreber og teorier til praktisk handlingsorientering

-

er i stand til at fremstille den filosofiske praksisanalyse mundtligt eller vha. moderne kommunikationsteknologi på en klar, overbevisende og velstruktureret måde.

Indhold

Disciplinen sigter på at give den studerende indsigt i og erfaring med, hvordan filosofiske kompetencer kan udfoldes i praksis og i erhvervsmæssige sammenhænge.

Faglige forudsætninger

Underviser

Anne Marie Olesen

Undervisnings- og arbejdsform

I undervisningstilrettelæggelsen inddrages uddannede filosoffer med ansættelse udenfor universitetsverdenen. Der præsenteres konkrete cases fra deres arbejde, hvor filosofiske kompetencer er på spil. De studerende laver øvelsesopgaver i grupper.

Dansk

Litteratur

En detaljeret oversigt vil blive præsenteret ved første forelæsning.

Studieordning og bedømmelse


Grundfaget i filosofi

  • Undervisningsdeltagelse, bedømt efter Bestået/ikke bestået uden censur


Undervisningsdeltagelse.

Nærmere bestemmelser:

Den studerende skal deltage aktivt i minimum 75 % af de udbudte timer og deltage aktivt i løsning og fremlæggelse i grupper af øvelsesopgaverne undervejs.