[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Tirsdage kl. 13-16 i bygn. 1451, lok. 219
Første gang: 5. februar 2008
Ved bedømmelsen af undervisningsdeltagelsen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
-
demonstrerer evne til at identificere filosofiske problemer i praktiske problemstillinger-
forstår at omsætte de gennem den hidtidige uddannelse erhvervede filosofiske indsigter, begreber og teorier til praktisk handlingsorientering-
er i stand til at fremstille den filosofiske praksisanalyse mundtligt eller vha. moderne kommunikationsteknologi på en klar, overbevisende og velstruktureret måde.Disciplinen sigter på at give den studerende indsigt i og erfaring med, hvordan filosofiske kompetencer kan udfoldes i praksis og i erhvervsmæssige sammenhænge.
I undervisningstilrettelæggelsen inddrages uddannede filosoffer med ansættelse udenfor universitetsverdenen. Der præsenteres konkrete cases fra deres arbejde, hvor filosofiske kompetencer er på spil. De studerende laver øvelsesopgaver i grupper.
DanskUndervisningsdeltagelse.
Nærmere bestemmelser:
Den studerende skal deltage aktivt i minimum 75 % af de udbudte timer og deltage aktivt i løsning og fremlæggelse i grupper af øvelsesopgaverne undervejs.