Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Arkæologisk projekt ( forår 2008 - 30 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: (se under Undervisnings- og arbejdsform)
  • Niveau: Ka
  • Semester/kvarter: 2. semester, Forår 2008
  • Timer per uge: 1 x 3 timer
  • Deltagerbegrænsning:
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 10384

Formål

Ved bedømmelsen af den mundtlige præstation skal der vurderes, i hvor høj grad den studerende kan  - Samle et bredt spektrum af informationer til en samlet logisk fremstilling

- Give en logisk struktureret fremstilling af analyseprocessen og dens resultater

- Argumentere for de valgte fremgangsmåder

- Perspektivere de opnåede resultater i forhold til nyere forskningsmæssige resultater inden for det undersøgte område

Indhold

Gruppebaseret projektarbejde, hvor grupperne løser en opgave baseret enten på litteratur eller på en kombination af et konkret fundmateriale og litteratur. Gruppearbejdet afsluttes med en rapport, der skal afspejle arbejdsforløbet i gruppen samt de resultater, gruppen har opnået.

Faglige forudsætninger

Underviser

Jens Andresen

Undervisnings- og arbejdsform

Forelæsninger kombineret med gruppearbejde i form af oplæg og diskussion under vejledning. Hvert projekt får tilknyttet en vejleder, som regelmæssigt har møder med gruppen. Ved starten af projektet udarbejder gruppen i samarbejde med vejleder en arbejdsplan. Vejleder tilser løbende, at denne bliver overholdt. Ved starten, midtvejs og ved afslutningen af gruppearbejdet afholdes tværgående seminarer for alle igangværende grupper.

Litteratur

Studieordning og bedømmelse


Kandidatuddannelsen i forhistorisk arkæologi

  • Fri hj.opg. grp. + Mdt., bedømt efter 7-skala med ekstern censur


Under forudsætning af undervisningsdeltagelse, dokumenteret ved den skriftlige grupperapport, kan den studerende indstille sig til en mundtlig eksamen, der former sig som en dialog med udgangspunkt i rapporten.