[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Fagets formål er at den studerende tilegner sig viden om forskning og centrale teoridannelser inden for fagets domæne og genstandsområder. Formålet er endvidere at den studerende efter endt undervisning kan
redegøre
for denne viden,
bruge
denne viden over for fagets problemstillinger i fagets domæne og genstandsområder, samt
forme
sin redegørelse for og brug af viden på en videnskabelig måde.
Der henvises til AU-HIHs Bachelor manual.
Faget vil opøve den studerende i at se studiets fagområder i et integreret og anvendelsesorienteret perspektiv gennem samarbejde med virksomheder - og/eller offentlige organisationer.
Da emnet typisk besvares i grupper på 3-4 studerende vil bachelorprojektet opøve evnen til at arbejde i teams med fokus lagt på såvel egne kompetencer samt samarbejdsrelaterede kompetencer.
Da faget er placeret på studiets 6. semester, er det et krav, at den studerende aktivt har deltaget i de på studiet hidtil gennemgåede fag.
Projektarbejdet vil foregå i grupper med 2-4 studerende.
Projekt-problemorienteret undervisning i grupper
90 %
Præsentation
10 %
Bachelorprojektet skal bestås med karakteren 02 eller derover efter 7-trins-skalaen.
Da faget er placeret på studiets 6. semester, er det et krav, at den studerende aktivt har deltaget i de på studiet hidtil gennemgåede fag.
·
Den studerende skal kunne
gøre rede
for tilegnet viden inden for fagets domæne og genstandsområde ved
kumulativt
o
at vise lige netop tilstrækkeligt kendskab til litteraturgivne tilgange til faget
o
at vise bredere og mere uddybet kendskab til litteraturgivne tilgange til faget
o
at vise systematiserende og sammenlignende kendskab til litteraturgivne tilgange til faget
o
på et litteraturgivet systematisk grundlag at diskutere styrker og svagheder ved de enkelte tilgange og deres egne begrundelser og grundlag
o
på et ikke umiddelbart litteraturgivet systematisk grundlag at diskutere styrker og svagheder ved de enkelte tilgange og deres egne begrundelser og grundlag
·
Den studerende skal endvidere kunne
bruge
tilegnet viden inden for fagets domæne og genstandsområde ved
kumulativt
o
at vise lige netop tilstrækkeligt kendskab til enkeltstående litteraturgivne tilgange til faglige problemstillinger (lige netop tilstrækkeligt at kunne identificere, benævne, parafrasere)
o
at vise bredere og mere uddybet kendskab til litteraturgivne tilgange til problemstillinger inden for faget (lidt bredere og mere uddybet at kunne identificere, benævne, parafrasere)
o
at vise systematiserende og sammenlignende kendskab til litteraturgivne tilgange til problemstillinger inden for faget (at kunne beskrive, opliste)
o
på en litteraturgivet måde at diskutere styrker og svagheder i forskellige litteraturgivne tilgange til løsning af problemstillinger og deres løsningsbidrag (at kunne forstå, forklare, analysere, anvende)
o
på en ikke umiddelbart litteraturgivet måde selvstændigt at udtænke, diskutere og argumentere for tilgange til problemstillinger og/eller udvise selvstændig hypotese-, begrebs- og modeldannelse (at kunne generere, teoretisere, hypotesedanne, reflektere, perspektivere)
·
Endeligt skal den studerende kunne
formgive
sin viden inden for fagets domæne og genstandsområde ved
kumulativt
o
at formulere redegørelse for og brug af viden på en sprogligt letforståelig måde.
o
at formulere sin redegørelse for og brug af viden velstruktureret og med god effektivitet (kun det af et stofområde, der er relevant for emnet medtages)
o
at formulere sin redegørelse for og brug af viden i en klar og ekspliciteret didaktik, forklarings- og/eller forståelsesorienteret og med metakommunikation, hvor dette er nødvendigt og velanbragt. Kan anvende videnskabelige standard fremstillingsformer afstemt med - eller udviklet i fht. - emnet og opgaven.
Præsentation og diskussion af projektrapport med individuel mundtlig prøve.