[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Den studerende skal tilegne sig viden om og forståelse for læringsteorier og pædagogiske teorier, der kan relateres til idrætsundervisning i forskellige læringskontekster og med forskellige målgrupper. Målet er at den studerende udvikler evnen til at begrunde, fortolke og reflektere over pædagogiske aspekter i idrætten med henblik på at kunne analysere og vurdere idrætspædagogisk praksis.
Undervisningen omfatter klassiske og nyere pædagogiske teorier, herunder læringsteori og didaktiske modeller, der anvendes i den humanistiske og samfundsvidenskabelige idrætsforskning. Tematisk kan der fokuseres på social og kognitiv læringsteori, mesterlære, krop og (ud)dannelse, idrætsundervisning i gymnasiet, læreridentitet og elevroller.
Når kurset er færdigt skal den studerende kunne:
N.N.
35 lektioner.
1 forelæsning a 2 lektioner og 1 holdtime a 3 lektioner i 7 uger.
Ordinær eksamen efter 4. kvarter, reeksamen i august.