[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Den studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og analytiske færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal de studerende erhverve sig følgende faglige kompetencer:
Digital æstetik indfører i kritisk, æstetisk analyse og reception af digitale medier med vægt på digitale kunstformer og spil. Desuden indfører disciplinen i digitale mediers kultur- og æstetikhistoriske forudsætninger.
Parallelt med etableringen af dette teoretiske grundlag vil undervisningen gennemgå en række digital-æstetiske værker inden for forskellige genrer, herunder computerspil, elektronisk musik, softwarekunst, hypertekst og 3D installationer. Herudover fokuseres på den kunstneriske og æstetiske anvendelse af informationsteknologi.
Den studerende skal kunne analysere, fortolke og reflektere over æstetiske problemstillinger i et digitalt medieprodukt på baggrund af de gennemgående teorier og metoder.
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen er prøven en fri skriftlig opgave , hvis emne aftales med eksaminator. Omfanget er 15-20 sider.
Prøveform:
Individuel prøve
Censur og bedømmelse:
Intern censur, 7-skala
Vægtning:
15 ECTS-point
b) Prøven er en bunden skriftlig opgave. Eksaminanden opgiver til eksamen 4 digitale medieprodukter/værker samt 120 siders tekster (mindst 6 forskellige kilder) ud over det under prøve a) fastlagte pensum. Omfanget af opgaven er 20-25 sider. Den mundtlige eksamen tager udgangspunkt i et af eksaminator formuleret spørgsmål ud fra det samlede pensum.
Prøveform:
Individuel prøve
Varighed:
Der gives 4 uger til den skriftlige besvarelse
Censur og bedømmelse:
Intern censur, 7-skala
Vægtning:
15 ECTS-point