[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
FAGET ER OVERTEGNET OG KAN IKKE TILMELDES
Viden om nye mediers markeds-føringspotentiale
Evne til at analysere nye mediers design og udtryk
Erfaring med at udnytte oplevelser i kommunikations-planlægningKommunikation handler ikke kun om meddelelsen. Det overrasker næppe nogen, at medier arbejder med flere visuelle, retoriske, kommunikative, æstetiske [etc.] lag. Men på nettet er det en udvikling der sker lige nu. To oplagte eksempler er viral markedsføring og store økonomiske satsninger på sites, der kun dækker en begivenhed - fx lanceringen af en film eller et spil. Et tredje er sociale tjenester som Facebook.com, der vil være platform for al vores kommunikative aktivitet ved at overflødiggøre email, IM, den personlige hjemmeside etc.
I kurset vil vi specielt se på hvordan designbegrebet udvikler sig fra et fokus på funktion og brugbarhed til design af oplevelser.
Vi vil arbejde analytisk og produktivt med de markedsføringsmæssige, kommunikative og æstetiske aspekter af oplevelsesdesign. Vi vil også analysere dårligt design: Hvordan kunne Myspace blive en succes, når det var en krydsning af et visuelt udtryk fra 90erne og en informationsarkitektur, der lå i ruiner?
VOS (virksomhed, organisation og samfund),
KFL(kommunikation, formidling og læring)
Specialiseringsfag, Digital Design
Medie- og samfundsteori og medieæstetik, Metodeteori og medieproduktionsanalyse, valgfag