Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Oplevelsesindustrien ( forår 2008 )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: (se under Undervisnings- og arbejdsform)
  • Niveau: Kandidat
  • Semester/kvarter: Semester
  • Timer per uge: Undervisningstidspunkt onsdag 9-12 (Vær opmærksom på at ændringer kan forekomme)
  • Deltagerbegrænsning:
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 10109

Formål

Opnå indsigt i og evne til at analysere de forretnings- og markedssammenhænge hvorunder oplevelsesøkonomiens forskellige industrigrene udfolder sig.

Indhold

Kurset vil søge at opbygge en generel indsigt i og evne til at analysere oplevelsesøkonomiens forretnings- og markedsverden, både globalt og i Danmark. Endvidere vil der blive arbejdet med at udvikle de studerendes evne til at kæde deres særlige faglige forudsætninger og interesser sammen med de dele af oplevelsesindustrien, som er særlig relevante for den enkelte.

Faglige forudsætninger

Optaget på kandidatudannelse i Informationsvidenskab eller Medievidenskab

Underviser

Jens Christensen

Undervisnings- og arbejdsform

Alle Dansk

Litteratur

Følger senere

Kan indgå i kandidatuddannelsen som:

VOS (virksomhed, organisation og samfund)

Mediesystemanalyse og kommunikationstilrettelæggelse, Metodeteori og medieproduktionsanalyse, valgfag

Titel

Oplevelsesindustrien

ECTS

10/15/20

Har de stud. mulighed for at samarb. med en ekstern partner

Ja

Bedømmelse

Ifølge studieordningen