Oplevelsesindustrien ( forår 2008 )
Rammer for udbud
-
Uddannelsessprog:
(se under Undervisnings- og arbejdsform)
-
Niveau:
Kandidat
-
Semester/kvarter:
Semester
-
Timer per uge:
Undervisningstidspunkt onsdag 9-12 (Vær opmærksom på at ændringer kan forekomme)
-
Deltagerbegrænsning:
-
Undervisningssted:
Århus
-
Hovedområde:
Det Humanistiske Fakultet
-
Udbud ID:
10109
Formål
Opnå indsigt i og evne til at analysere de forretnings- og markedssammenhænge hvorunder oplevelsesøkonomiens forskellige industrigrene udfolder sig.
Indhold
Kurset vil søge at opbygge en generel indsigt i og evne til at analysere oplevelsesøkonomiens forretnings- og markedsverden, både globalt og i Danmark. Endvidere vil der blive arbejdet med at udvikle de studerendes evne til at kæde deres særlige faglige forudsætninger og interesser sammen med de dele af oplevelsesindustrien, som er særlig relevante for den enkelte.
Faglige forudsætninger
Optaget på kandidatudannelse i Informationsvidenskab eller Medievidenskab
Underviser
Jens Christensen
Undervisnings- og arbejdsform
Alle
Dansk
Litteratur
Følger senere
Kan indgå i kandidatuddannelsen som:
VOS (virksomhed, organisation og samfund)
Mediesystemanalyse og kommunikationstilrettelæggelse, Metodeteori og medieproduktionsanalyse, valgfag
Titel
Oplevelsesindustrien
ECTS
10/15/20
Har de stud. mulighed for at samarb. med en ekstern partner
Ja
Bedømmelse
Ifølge studieordningen