[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Kurset giver kompetencer i:
· anvendelse af Web 2.0-teknologier
· valg og implementering af Web 2.0-teknologier i organisationen
· værktøjer til at håndtere bruger- og kundeinddragelse
administration af kommunikationssituationer, så organisationen fremstår troværdigWeb 2.0 har ændret internettet. Fokus er flyttet fra præsentation og information til kommunikation og samarbejde: fra netleksikon, mission statements og medlemsdatabaser til Wikipedia, weblogs og LinkedIn. Karakteristisk for Web 2.0-teknologierne er, at de baserer sig på social deltagelse og brugergenereret indhold. Det er blandt andet bevægelsen fra lukkede, hierarkiske systemer til viral spredning af information.
Web 2.0 er samtidig en udfordring for virksomheder og organisationer. Det nødvendiggør en virksomhedskultur, hvor både ledere og medarbejdere er indstillet på åbenhed. Det kræver en gennemgribende omstilling af kommunikationsstrategien. Og det stiller krav om at kunne implementere nye teknologier i organisationen.
Kurset vil diskutere, hvordan virksomheder og organisationer kan bruge Web 2.0-teknologier. Eksempelvis til:
Sony fik en eksponering, de aldrig kunne have købt sig til, ved at filme tusindvis af hoppende bolde som reklame for lcd-tv. Reklamefilmen spredte sig via sociale netværk på nettet og fik et enormt publikum.
Ideastorm.com var Michael Dells første initiativ, da han vendte tilbage som CEO for at rette Dell-skuden op. På dette site er det brugerne, der foreslår produktudvikling, f.eks. at præ-installere OpenOffice på alle Dell-computere. Pt. har brugerne stemt positivt på idéer 436.057 gange.
Christian Winther Bech
Workshops
Assignments
Group work
VOS (virksomhed, organisation og samfund)
Specialiseringsfag, Digital Design
Medie- pg samfundsteori og medieæstetik, Metodeteori og medieproduktionsanalyse, valgfag
10/15/20
Ifølge studieordningen