[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Formålet med kurset er at give en grundlæggende viden om centrale temaer inden for matematik- og datalogididaktik specielt for studerende
, som påtænker at undervise i gymnasiet men også for andre med interesse for vidensformidling inden for området omkring matematik og datalogi.
.
Aktiv deltagelse, herunder godkendt oplæg og godkendt referat.
Kurset omhandler følgende emner:
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne
-
sammenligne, forklare og bedømme forskellige lærings- og undervisningssituationer i matematik og datalogi med udgangspunkt i fagdidaktisk teori,
-
begrunde, analysere og perspektivere undervisningssekvenser i matematik og datalogi,
-
diskutere fagdidaktisk forskningslitteratur,
-
ajourføre og udbygge deres fagdidaktiske vidensbase.
Winsløw, Carl (2006):
Didaktiske elementer: En indføring i matematikkens og naturfagenes didaktik
, Frederiksberg: Biofolia samt udleverede artikler.
AULA, link fra
www.si.au.dk/uddannelse/undervisning
Mundtlig eksamen på basis af synopsis med ekstern censur bedømt efter 7-trinsskalaen.