[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende:
Bachelorprojektet bygger videre på den udgående undervisning på uddannelsen i en undersøgelse af en nøjere afgrænset problemstilling inden for museologien.
Formålet med denne disciplin er at bibringe den studerende erfaring med gennemførelsen af et selvstændigt projekt, der munder ud i en samlet skriftlig fremstilling.
Bachelorprojektet kan enten aflægges som et teoretisk projekt eller som et praktikprojket med et integreret praktikophold på en selvvalgt kulturarvsinstitution eller kulturinstitution.
Vejledning:
Der tilbydes 4 fælles bachelorvejledningslektioner. De
studerende vil der ud over undervejs få tilknyttet en
individuel vejleder.
Den studerende kan først tilmelde sig prøven i bachelorprojektet, når to af de øvrige prøver på suppleringsfaget er bestået.
De studerende arbejder selvstændigt under dels fælles vejledningstimer, dels under tildeling af 1 times individuel vejledning. Vejledningen vil bestå af en blanding af dialogbaseret undervisning og plenumøvelser. Undervejs i forløbet tilbydes feedback på den studerendes individuelle bachelorprojekt. Den studerende afleverer midtvejs i semestret et oplæg, der skitserer problemformulering, teori, metode og litteraturovervejelser.
Mandag kl. 9-11 på følgende datoer:
28/1, 18/2, 31/3 og 5/5
Dansk
Ved semestrets start vil det være muligt at købe et mindre
kompendie med relevante tekster om metodik i
forbindelse med bachelorprojeket.
Vælges Model A, anvendes prøveform a, og ved Model B anvendes prøveform b:
a)
Individuel skriftlig hjemmeopgave, maks. 25 sider inkl. resumé på engelsk eller tysk
b)
Individuel kombineret skriftlig og mundtlig prøve, maks. 15 sider inkl. resumé på engelsk eller tysk, eksamination 45 min. inklusive bedømmelse på 15 min., hjælpemidler
i form af fx teknisk udstyr (dias, powerpoint m.v.) eller skriftlige noter er tilladt under prøven
Nærmere bestemmelser:
a) og b) Fælles for a- og b-prøven gælder, at
det faglige indhold vægtes højest, mens resumeet indgår modificerende i bedømmelsen.
b) Ved b-prøven består den skriftlige del af en rapport, som afleveres min. 10 dage før den mundtlige prøve.
Rapporten skal bestå af følgende dele:
En eller flere problemformuleringer på baggrund af det udførte praktikprojekt, redegørelse for problemstillingens institutionelle implikationer og en efterfølgende analyse og diskussion af teori, metode og fremgangsmåde i det udførte praktikprojekt.
Den studerende forbereder på forhånd et mundtligt oplæg, der enten kan opbygges som en perspektivering, diskussion eller evaluering af rapportens konklusioner på maksimalt 15 minutter. Den resterende tid af eksaminationen benyttes til en diskussion mellem eksaminand, eksaminator og censor.
Den skriftlige og mundtlige del vægtes ligeligt i bedømmelsen.