[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af disciplinens prøver vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
·
kan formulere og gennemføre et undersøgelsesprojekt inden for en æstetisk, kulturel og tværmedial temaramme
·
demonstrerer viden om temarammens stofområder
·
kan indgå i en diskussion om undersøgelsesprojektets stofområder og problemstillinger
·
kan anvende fagets grundlæggende begreber og metoder
·
kan beskrive, analysere og vurdere de valgte undersøgelsesområder, genstande og relationer
·
kan formidle undersøgelsesprojektets indhold og resultater skriftligt, mundtligt og/eller i andre formidlingsformer
Susanne Krogstrup
Der introduceres til temarammen via en række forelæsninger, ligesom der (bl.a. gennem pilotprojekter m.m.) introduceres til projekt- og undersøgelsesarbejdet. På baggrund heraf arbejder de studerende selvstændigt og i mindre grupper med undersøgelsesprojekter og udvalgte problemstillinger inden for rammen. Undersøgelsesprojektet foregår under vejledning af lærerteamet, som sammen med den projektansvarlige også organiserer det opsamlende og evaluerende afslutningsseminar med gensidige fremlæggelser, kritik og diskussion.
|
Ingen
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Ved undervisningsdeltagelse, fri skriftlig opgave, maks. 15 sider pr. studerende, samt mundtlig prøve, 15 min. inklusive bedømmelse
b) Ved fri skriftlig opgave, maks. 20 sider pr. studerende, samt mundtlig prøve, 20 min. inklusive bedømmelse
Nærmere bestemmelser:
a) Deltagelse i a-prøven forudsætter aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen og undersøgelsesprojektet. Faglæreren fastsætter ved forløbets start den nærmere definition heraf. Den fri skriftlige opgave har form af en undersøgelsesrapport, som udarbejdes af en gruppe på maks. 5 deltagere,
således at hele opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.
Den skriftlige prøve efterfølges af en individuel mundtlig eksamination, hvori den skriftlige, indleverede rapport formidles og diskuteres.
Prøvens to dele bedømmes som en helhed.
b) Den studerende formulerer et undersøgelsesprojekt, som skal omfatte de tværmediale, æstetiske og kulturelle dimensioner i uddannelsens fagområde. Til undersøgelsesprojektet opgives et pensum på 500 sider og 10 værker. Undersøgelsesprojektet godkendes af faglæreren. Den studerende aflægger på baggrund af pensum en skriftlig prøve i form af en fri hjemmeopgave. Opgaven kan udarbejdes individuelt eller
af en gruppe, således at hele opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.
Den skriftlige prøve efterfølges af en individuel mundtlig eksamination, hvori den indleverede undersøgelsesopgave formidles og diskuteres under inddragelse af det opgivne pensum.
Prøvens to dele bedømmes som en helhed.