[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
Der arbejdes med en vekselvirkning mellem introducerende forelæsninger, diskussioner af tekster og værker, samt mundtlige og skriftlige studenteroplæg og papers.
Theodor W. Adorno: "Engagement", i Kritiske Modeller (Claus Clausen og Ole Klitgaard red.) Bibliotek Rhodos, 1972 (ISBN 87 7496 344 9) pp. 101-126
Peter Bürger: Om avantgarden (uddrag), Oslo: Cappelen Akademisk forlag, 1998 (ISBN 82-456-0230-2) pp. 78-136
Erika Fisher-Lichte: "Begrundelse for det performatives æstetik", i Peripeti - tidsskrift for dramaturgiske studier , Performativitet , nr. 6, 2006, (ISSN 1604-0325) s. 5-20
Michel Foucault: Viljen til viden . Seksualitetens historie 1 , Frederiksberg: Det lille forlag, 1994 (ISBN 87-90030-13-3), uddrag: "Retten til døden og magten over livet" pp. 139-168
Jacques Rancière: 'Ten Theses on Politics' in
Theory and Event
, Nr. 5, Vol. 3, 2001, s. 1-17
Jacques Rancière: 'The Politics of Literature' in
SubStance
, Nr. 103, Vol. 33, 2004, s. 10-24.
226B
Prøveform: Prøven kan aflægges på én af to måder:
a)
Undervisningsdeltagelse
b)
Mundtlig bunden prøve på baggrund af et eller flere spørgsmål, 30 min. forberedelsestid, alle hjælpemidler tilladt, 30 min. eksamination inklusive votering
Nærmere bestemmelser:
a) Aflæggelse af prøven som undervisningsdeltagelse forudsætter regelmæssig, aktiv og tilfredsstillende deltagelse i et af studienævnet godkendt undervisningsforløb. Faglæreren fastsætter ved forløbets start den nærmere definition heraf.
b) Ved b-prøven tager spørgsmålet eller spørgsmålene udgangspunkt i det fulde pensum ved et af studienævnet godkendt undervisningsforløb.