[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af disciplinens prøver vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:
·
demonstrerer kendskab til informationssøgningsteknikker og -muligheder
·
kan søge efter relevante kilder og informationer, herunder forholde sig kritisk til disses anvendelighed
·
kan omsætte information og viden i bevidste, sprogligt klare og levende formidlingsformer rettet mod forskellige målgrupper og kontekster
·
demonstrerer færdigheder i skriftlig formidling og kendskab til dens forskellige teknikker og genrer
·
kan beskrive, analysere, vurdere og anvende forskellige relevante formidlingsformer i relation til æstetik og kultur
Disciplinen træner den studerende i mundtlig og skriftlig formidling. Kun for holdets egne studerende.
Holdundervisning samt skriftlige og mundtlige øvelser med gensidig kritik
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Ved undervisningsdeltagelse
b) Ved en fri skriftlig hjemmeopgave, 15-17 sider, og en mundtlig prøve, 20 min. forberedelsestid, alle hjælpemidler tilladt, 20 min. eksamination inklusive bedømmelse
Nærmere bestemmelser:
a) Aflæggelse af prøven som undervisningsdeltagelse forudsætter aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen og de dertil knyttede informationssøgnings- og formidlingsøvelser.
Faglæreren fastsætter ved forløbets start den nærmere definition heraf.
Undervisningen kan (delvis) tilrettelægges som en del af eller integreret i andre moduler og discipliner.
b) Der opgives tekster af et nærmere angivet omfang.. Opgaven, skal indeholde en beskrivelse af en konkret informationssøgningsproces og en konkret formidlingsproces, i alt bestående af mindst tre praktiske øvelser med efterfølgende teoretisk refleksion over disse. I den efterfølgende mundtlige eksamination besvarer den studerende i diskussionsform spørgsmål stillet på baggrund af opgaven og det opgivne pensum. De to prøver bedømmes under ét.