[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
BA:
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
Sidefag:
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
I disciplinen Kultur, institutioner og formidling (KIF) undersøges kunsten som et sociologisk felt i kulturen. Der introduceres til kunstens særlige institutioner og disse institutioners historiske opkomst og udvikling, ligesom der introduceres til kunstens rolle i forskellige sociale sammenhænge som udstillingsobjekt, vare, identitetsskaber mm. Der kan endvidere arbejdes med generelle æstetiseringstendenser i samtidskulturen og med aktuelle museologiske og formidlingsmæssige problemstillinger.
Kun for fagets studerende.
Ane Hejlskov Larsen
Anna Karina Kjeldsen
Undervisningen veksler mellem forelæsninger, studenteroplæg, projekter og besøg på kulturinstitutioner.
Grundbog: Kristian Himmelstrup: Kulturens former og institutioner - grundbog i kulturformidling. Hans Reitzels Forlag, København 2004.
Der vil desuden foreligge kompendium inden semesterstart.BA:
Prøveform: Skriftlig prøve udarbejdet individuelt eller af en gruppe, omfang maks. 10 sider pr. studerende, kombineret med individuel mundtlig prøve, , eksamination 30 min. inklusive bedømmelse, alle hjælpemidler tilladt
Nærmere bestemmelser:
Prøven kan aflægges på baggrund af enten et teoretisk, et realiseret eller et skitseret projekt. Der udarbejdes en rapport, der belyser og undersøger den valgte problemstilling, hvorefter den mundtlige eksamination udfolder sig som en diskussion mellem eksaminator og eksaminand. Rapporten indleveres på en af studienævnet fastsat dato forud for eksamen.
Rapporten kan udarbejdes individuelt eller af en gruppe, således at hele opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.
Sidefag:
Prøveform: Individuel skriftlig rapport, maks. 8 sider kombineret med mundtlig prøve, varighed 30 min. inklusive bedømmelse
Nærmere bestemmelser:
Eksaminationen finder sted i det formidlings- og læringsteoretiske stof og i et konkret undervisnings- eller formidlingsprojekt, idet der tages udgangspunkt i en rapportudarbejdet af eksaminanden som indleveres på en af studienævnet fastsat dato forud for prøvens afholdelse.
For studerende på sidefagsuddannelsens
design-linie
gælder det, at eksamensprojektet skal behandle designrelaterede emner og problemstillinger.
For studerende på sidefagsuddannelsens
billedkunst-linie
gælder det, at eksamensprojektet skal behandle billedkunstneriske emner og problemstillinger.